Frakt och leverans av Lotus Belle-tält i Sverige och Norden

Leverans av tält och gästsängar

Vi levererar våra tält och gästsängar till hela Sverige och vi levererar både till privatpersoner och företag. Våra tält är stora och tunga på grund av deras robusta material, vilket reflekteras i fraktkostnaderna. Vi vill göra allt vi kan för att hitta den billigaste möjliga fraktlösningen för dig. Du kan även spara fraktkostnaden genom att hämta din vara hos vårt lager i Svendborg, Danmark.

Frakt av tält och tillbehör

  • Skickas med DSV

  • Frakt av tält: ca 2999 SEK beroende på modell

  • Tillbehör kan öka fraktpriset, exakta kostnaden visas i varukorgen

  • Köp över 45.000 SEK inkl. moms = fri frakt (Obs: gäller endast webborders)

  • Mindre försändelser skickas med PostNord

Obs!

  • Kontakta oss om du vill beställa mer än ett tält. I så fall kan vi ev. skicka det på pall till ett mycket bättre pris.

Ordrar skickas normalt inom 2 arbetsdagar efter beställning. Efter att ordern har gått ut för leverans skickar vi dig ett mail med beräknat datum och tid för leverans samt spårningsinformation.

Vid DSV-leverans levereras din order till tomtgränsen vid din adress – den bärs inte in. Adressen måste ha fast och körbart underlag (obs: grusvägar räknas inte som körbara). Leverans sker normalt med en 13,6 m lastbil, men i större städer används mindre fordon. Det är viktigt att chauffören kan ta sig fram till din adress utan hinder.

Obs: Kom ihåg att skriva i kommentarsfältet om du vill ge DSV fullmakt att ställa försändelsen även om du inte är hemma. Om du inte är hemma vid det första leveransförsöket och inte har gett fullmakt att de får ställa den, tas försändelsen med till DSV:s lager och vi kontaktar dig för att boka ett andra leveransförsök, vanligtvis en eller två dagar senare.

Om paketet inte kan levereras, utan måste gå i retur, står du för returkostnaden.

Upphämtning

Du har alltid möjlighet att hämta din order hos oss och på så sätt slippa fraktkostnaden, om du skulle vara på besök i Danmark😊. Adressen är Skytten 14C, 5700 Svendborg, Danmark. Det tar ca 2 timmar med bil från Köpenhamn att komma hit. Vi kan ev. ordna med personlig leverans till dig i Köpenhamn efter närmare överenskommelse.

Leveranstider

  • Varor i lager: 3–10 arbetsdagar

  • Varor som beställs hem: ca 4-6 veckor

  • Beställningar skickas normalt inom 2 arbetsdagar

  • Efter avsändning får du mejl med spårning och beräknad leveranstid

 

Ditt paket

Ditt tält levereras i två paket på 30-45 kg vardera (Airbud/Airbelle levereras dock i en låda på 36 respektive 66 kg). Det ena paketet innehåller tältdukarna och det andra innehåller golvet, tältstänger, linor, tältpinnar etc. (se bild).

Innehållet i varje paket är inpackat i en kanvaspåse. Kanvaspåsarna fungerar som skyddsemballage, men kan vara smarta att spara för förvaring av tältet off-season.

 

Retur

Vi kan tyvärr inte erbjuda gratis retur, då tälten är dyra att skicka. Vi hoppas att du har förståelse för detta. Vi vill dock göra allt vi kan för att hjälpa dig att hitta den billigaste fraktlösningen om du ångrar ditt köp och vill returnera varan.

Frakt av gästsängar

  • Enkelsängar (Supreme Single, GP80 mm): Fri frakt med PostNord, leveranstid 2–8 arbetsdagar

  • Större/tunga sängar (J-Bed, Crown Premier mm): Skickas med DSV, avgift SEK, leveranstid 3–10 arbetsdagar

DHL Express

Alla våra produkter kan skickas med DHL Express mot en avgift.
Kontakta oss på +46 (0) 410-88 02 16 (Jonas) för att få ett fraktpris.

Beställer du före kl. 13.00 levereras sängen inom 1–2 dagar i större delen av Sverige. Leverans till mer avlägsna områden kan ta upp till 3–4 dagar.

 

Leverans i Norden

Vi levererar till Norge, Sverige, Finland, Island, Färöarna, Grönland och Åland.
Fraktkostnaden beror på adress, vikt, storlek och vald fraktmetod.
Vid köp av flera tält kan vi ibland skicka på pall och minska fraktkostnaden – kontakta oss för offert.